Jag är hem ljuva hem

Känslan att komma hem efter fyra månader i ett helt annat liv kan inte ens beskrivas. Jag sov jämte min hund tintin inatt, hörde min klocka ticka och bara njöt. Imorse gick jag upp och åt i pyjamasen. Det var toast och julmust som gällde. Ost.

Igår var den perfekta dagen! Åkte hem tillsammans med älskade Tahmina. Vi klädde på oss så mycket kläder så det finns inte. Tror Tahmina hade 5 bhs, 7 linnen, en klänning och tre tjocktröja plus jackan. Jag hade bara tre linnen, en tshirt och tre tjocktröjor x) Det roliga är ju att det piper för oss båda när vi går igenom tullen.
"Kan du ta av dej den tjocka tröjan", frågar tullkvinnan. Hon bara skrattar när hon ser lager på lager som vi tar av oss. På Tahmina piper det på hennes ben. "Du får följa med till omklädningsrummet och ta av dej dina byxor" fortsätter tullkvinnan med. Där står jag utanför helt livrädd och ser tullkvinnan komma ut med Tahminas ena par byxor och skor. Kort därefter hör man Tahmina skratta [eller gråta] innifrån omklädningsrummet och det visar sig att hon har hårspännen innanför sina tajta byxor. och inte bara ett par, tror det var fyra stycken. Vi skrattade ihjäl oss!!

Sen blev vi rädda eftersom ett plan till London blev inställd, men vi klarade oss undan på bara en timmes försening!


Ni anar inte vad jag kommer sakna tjejen!


På flygplatesen väntade mina päron samt min äldste bror, den andra låg och sov i bilen ._. surprise! :P På vägen tillbaka hade vi planerat att gå på ullared, men eftersom planet var en timme sent samt att det snöade massa fick vi enbart en kvart där. Vilket var en kvart av total förvirring. Blev lika förvånad varje gång jag hörde svenska runt omkring mig. och helt plötsligt stod alla priser i kronor. Jag gick in i en dam och muttrade "Entschuldigung" och jag var tvungen att tänka efter innan jag sa "tack" till kassörskan.

Hemma väntade Lotten och Sara på mig utklädda till tomte och ren! Senare under kvällen kom Jenny, Fia, Fille, Jacob o Jakob. Tror aldrig jag mått bättre, hemma är bäst! :)







Kommentarer
Postat av: Tahmina

ÅÅh vad jag kommer sakna DIG kvinna! :) Och ja, resan var det bästa på länge, haha!

2009-12-23 @ 13:35:14
Postat av: christoph

hahaha i can laugh about jonas! :D

2009-12-26 @ 13:35:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0