allt och inget

Igar eftermiddag träffade jag Dimitris. En grek som bor i Tyskland och pratar svenska.
Sa nu har jag testat Starbucks för första gangen! Cookies är grejen!

Idag dock, vet inte varför jag har dampat igenom hela dagen..
Kanske för att mina hörlurar gick sönder, eller för att min kurs hade ställts in helt,
eller för att jag hoppade pa fel tag hem eller för att jag nästan inte hittade min cykelnyckel.
Bara att välja och vraka mellan alla underbara händelser..

När det gäller kursen, fixade min au pair värd mamma det at mej! Gott sei dank!
För när jag försökte fixa det själv pa skraglig tyska förflyttades jag bara runt bland olika vaningar
och människor. Sa nu ska jag börja en annan kurs nästa mandag, hoppas att det inte skiter sig
med den ocksa!

Mina värd föräldrar var pa coldplay konsert häromdagen och tog med sin en cd skiva till
mig därifran. Coldplay är sjukt bra alltsa! Och pa tal om konserter finns det massor som äger rum här
den närmaste tiden! Ska kolla lite om man ska ta och ga pa nagon!

När det gäller au pair jobbet sa gar det riktigt bra. Jag hämtar minstingen pa dagis med cykel och
leker mig igenom dagarna. Iförrgar akte jag till badhuset och badade med minstingen medan stora systern
hade simträning. Idag har jag även fatt städa alla flickornas rum och inte heller det var särskilt svart!
nice :)

Fresten maste jag papeka att man faktiskt kan dricka vattnet fran kranen här hos familjen.
Sa jag har sluppit alla jobbiga konstiga safter. Dock är maten bra konstig. Inte att den är äcklig,
men de äter melon till skinka och ris med enbart grönsaker. Känns liksom som det saknas nagot.

Och eftersom jag bara babblar pa, eftersom jag äntligen har tid vid datorn, kan jag nämna att
jag hatar stora kuddar som tar upp halva sängen. Och att jag idag har köpt nya trosor för att jag
insag att jag använder sista paret idag. Elina maste alltsa tvätta..

Och tack till alla er som kommenterar - ni gör min dag ;)




Solnedgang vid Rhein. Älskar omgivningen här!

Kommentarer
Postat av: Dimitris

Du skrev om MIG i din blogg...jag känner mig ojämförligt hedrad ;)

2009-08-31 @ 18:46:54
URL: http://fileasphogg.wordpress.com/
Postat av: Jenny

WOW!

2009-08-31 @ 22:11:40
URL: http://ventus.blogg.se/
Postat av: Mathilda

Skämt vilken dag! Skönt att den är över nu. Jobbigt det där med tyskakursen. Hur kan de ställa in en kurs med så många elever? Eller, hur många var ni förresten? Vi får hoppas på nästa i stället, helt enkelt.

Härligt att höra (okej LÄSA) att du trivs att arbeta i familjen. Det låter (nej, det gör det ju inte, för en text kan ju inte höras) som om ni har rikigt trevliga dagar, du och barnen. Det är jag glad för :)

Ta hand om dig <3

2009-08-31 @ 22:31:32
Postat av: christoph

several things:

- frappochino is the best at starbucks!!

- tomorrow it'll be better again i bet :)

- the kooks elina! ;D

- the food IS strange. :P



that's it already ^^

2009-08-31 @ 22:32:48
Postat av: Cornelia

Hej bruden!

Det låter som om du börjar bli haj på det där med tysk-livet nu:) du är bra på det mesta kvinna. det finns helt klart en surviver i dej:)

<3

2009-09-02 @ 18:05:47
URL: http://www.ebbesdotters.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0