in schweden

Nu har jag vart hemma i nästan två månader och inte skrivit i min blogg längre än så. Livet flyter på som alltid och jag har nästan svårt att inse att jag faktiskt har varit au pair i Tyskland ett år. Nu är Jönköping och högskolan det man mest har i tankarna. Den senaste veckan har det varit inspark och det har varit ett riktigt trevligt tillfälle att lära känna lite nya människor. Socionom är det som är framför mig nu och imorgon är min första riktiga lektion. Visst är man lite avundsjuk på de som har flyttat till en ny stad och fått sig ett eget litet kryp in. Men än så länge känns det skönt att vara tillbaka på hemmaplan och njuta av alla fina människor som finns här. Dock är det tre för många som har lämnat mig..!

Det är alldeles för många människor som man saknar nu för tiden, människor som har hunnit komma en nära som man kanske aldrig kommer att kunna få träffa igen på grund av stora hav och land. Tur att man kan få sig en liten dos över kära lilla facebook i alla fall.

Nu ska jag gå och lägga mig, jag är alldeles för trött, alldeles för snuvig och min hals gör alldeles för ont. Men alledeles glad är jag ändå!




Kommentarer
Postat av: Jenny

åh Elina, jag har saknat din blogg!

2010-08-31 @ 13:49:01
Postat av: Mathilda

Håller med Jenny!

2010-09-05 @ 15:47:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0